Program

Som för många andra föreningar innebär corona-situationen minskning av vårt program. Tills vidare kommer enstaka programpunkter att annonseras efterhand tills FHM kommer med nya regler. Alla aktiviteter hittar du här under, i kalendariet till höger eller på vår Facebooksida.

• 28 – 30 augusti | Den Stora Trädgårdsfesten INSTÄLLT
    Naturskyddsföreningen i Helsingborg medverkar på Den Stora Trädgårdsfesten på Sofiero. Vi har utställning och information om hur vi kan få insekter och fåglar och att trivas i våra trädgårdar. Öppettider 10 – 18 varje dag.
    Kontakt Christel Kvant 070-220 08 78
  • Lördag 5 september kl 9.00 | Svampexkursion INSTÄLLT
    I samarbete med Sveriges mykologiska förening firar naturskyddsföreningarna i Helsingborg och Kullabygden en dag i förväg svampens dag med ett besök i svampskog där vi artbestämmer den svamp vi plockar. Har vi tur kanske vi får med oss något hem. Samling: parkeringen NO Gruvtorget i Höganäs kl 09.00.
    Kontakt Tom Svensson 072-239 99 19.
    På grund av torkan är exkursionen den 5/9 inställd, men vi kommer att försöka ordna en lite senare i höst. Håll koll på hemsidan här, om du är intresserad av att följa med då.

Vi håller på alla påbjudna försiktighetsåtgärder som gäller Covid-19.