Miljövänliga veckan 2017 – kampanjen för miljöbra badrumsprodukter fortsätter

Utställning på Stadsbiblioteket av produkter under tiden 19 september till 26 september. Mycket fler produkter finns nu i de flesta livsmedelsbutiker och i en del specialbutiker. Även en del smink börjar finnas miljömärkt. FRÅGA efter miljömärkta produkter i butiken, hos frisören, när du köper smink!  Naturskyddsföreningen har mer info på hemsidan.

Håll utkik i höstprogrammet – en kväll alt lördag ordnar vi egen tillverkning av deodorant, lypsyl, kroppsscrub och torrschampo. Anmälan blir nödvändig.

I Lund anordnar Naturskyddsföreningen riks en upptaktsdag inför Handla Miljövänligt. Lördagen 19 augusti på Naturskyddsföreningens kansli, Nils Bjelkegatan 4B, Lund. 5 minuters promenad från Centralstationen.

Anmälan senast 16 augusti till k.bergendal@gmail.com – ange namn, tel, krets, kaffe eller te, ev matallergier. Gratis för NF-medlemmar, 100 kr för övriga intresserade. Program Lund 19 aug från kl 10–16. Liv Södahl från Rikskansliet medverkar med fakta och material inför kampanjen.