Minska klimatavtrycket med appen GoLow

Helsingborgs stad erbjuder nu en klimatapp för dig som bor eller jobbar i Helsingborg. Det är ett samarbete med företaget GoLow.Du testar ditt klimatavtryck med appen och får information om hur du kan minska det. Appen är gratis och du använder den anonymt. Läs mer om appen GoLow och ladda ner den idag. https://golow.eu/app

Utmana dina vänner och kollegor
IGoLow-appen får du svara på frågor för att ta reda på vad som bidrar mest till dina utsläpp. Genom att anta olika utmaningar kan du ändra dina vanor och minska ditt klimatavtryck. Du kan också jämföra dig med andra och utmana dem genom att skapa grupper i appen.

Bidrar till åtgärder som förbättrar klimatet
Förutom att du får ett verktyg att minska dina egna klimatutsläpp med så bidrar du till att stadens klimatarbete blir mer effektivt. Anonym insamlad data presenteras i en portal med analyser och statistik. Datan kan leda till åtgärder som minskar klimatutsläppen i Helsingborg.

En del av Klimatavtal i Helsingborg
Appen är ett verktyg för att nå stadens ambitioner i klimat- och energiplanen. Appen kommer att erbjudas inom Klimatavtal i Helsingborg, som är ett samarbete mellan staden, företag, föreningar och invånare i Helsingborg för att skynda på klimatomställningen. Länk till klimatavtal i Helsingborgs hemsida: https://greenchange.helsingborg.se

Sprid appen till fler
När du har laddat ner GoLow-appen och svarat på de inledande frågorna, så går du till Inställningar (klicka på kugghjulet uppe till vänster i startvyn). Välj sedan Dela appen och sprid budskapet till fler.

Appen har tagits fram i samarbete med Svenska miljöinstitutet, IVL.

Ladda ner appen på Google plays webbplats – https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vattenfall.otf
Ladda ner appen på Appstores webbplats – https://apps.apple.com/se/app/golow/id1375424918?ign-itsct=apps_box_link&ign-itscg=30200